4/27/2011

Gurgaon - 銀座ランチ@グルガオン

今日は久しぶりに銀座1丁目のグルガオンで遅い昼食をしました。実はそのすぐ向かいにあるコンフィチュール・エ・プロヴァンスというジャム屋さんへカミさんにお供して出掛けたので、僕はここのカレーを提案しました。昔、インド人の知人を連れてきた時は、本場とは味が違うように言われ絶賛はしてもらえませんでしたが、僕は全然へこたれることなく、一番好きなくらい絶対に美味しい店だと思います。カミさんも喜んで食べていました。僕が注文したのは定番の3種カレーランチですが、いつもなら食べられる辛いカレー(写真で左の赤)がこの日は猛烈に劇辛でさらえることは諦めました。食後のチャイも美味しかった!


I had a late lunch at Gurgaon in Ginza 1-chome that I had not been to for quite a long while. I actually accompanied my wife to Confiture et Province just across the street, and I suggested her a curry for lunch. When I once took an Indian friend of mine to this restaurant, he commented that the taste was not quite genuine Indian and I could not get a full praise from him, but I did not care because I know the meal in this restaurant is absolutely delicious. Evidently, my wife enjoyed it very much. I ordered a set of 3 different curries as usual, but I could not handle the hottest (red bowl, left in the photo) today as it was outrageously hot somehow. The chai after the meal was also good.

No comments: