7/04/2009

パリのワインショップ - Wines in Paris

ワインはパリのスーパーなら3ユーロくらいからあります。デパートではラファイェットの売場はがっかりで、むしろ左岸のボン・マルシェの方が充実していました。滞在したアパートの近くにチェーン店のNicholasがあって、何とほとんど見ることがない2003年のモンローズが262ユーロで置かれていましたが、もちろんこの値段では手が出ません。10ユーロ前後のものを物色した中で一番当たりだったのはルイ・ラトゥールのモンタニー14.5ユーロでしたね。美味しかったので一本日本に持ち帰りました。


Wines are available from about 3 Euros in Paris in super-markets. As for department stores, Lafayette was rather disappointing and Bon Marche in Rive Gauche carried a much better collection. Near our apartment was the chain store Nicholas and I was amazed to see a Chateau Montrose 2003 with the price tag of 262 Euros. Apparently, I can’t buy one for that price. Among bottles around 10 Euros that I looked around and tried, the best was Montagny 1er Cru for 14.5 Euros. It was so good that I brought one back to Japan.

No comments: